dijous, de maig 04, 2006

¿Quién le pone el cascabel al gato?

Una reflexió lacònica i polèmica que m'ha vingut al pensament després de llegir aquest post que recomana l'home de les llums, que escriu l'atzucac.

"Què ho fa que persones relacionades amb el món del llibre (editors, correctors, traductors, llibreters, crítics literaris, lectors) A VOLTES escriguem millor (disculpin la immodèstia) que els escriptors?"

Eh, uh, ummmm? Comentaris irats al fons a la dreta, i que els déus m'amparin.


****************

Una altra cosa. Recordeu això (llegiu la Consideració tercera)? Doncs ara llegiu-vos això;

Ese personaje es Dovlátov y su crónica un desternillante relato sobre la dificultad de ser ruso o, más en general, sobre la inconveniencia de haber nacido. Podría nombrarse, para una mejor aproximación a su obra, a otro célebre autor devoto del alcohol y las mujeres: Bukowski. Ambos guardaban cierto parecido físico, es decir, el mismo embotamiento debido a la bebida. Los dos eran de enorme estatura y cabría citar, además, el contenido autobiográfico y también la aparente falta de profundidad de sus obras, tan alejadas de la afectación de cierta literatura para pedantes.

El parecido entre ambos autores, con todo, no va mucho más allá: lo que en Bukowski es sarcasmo en Dovlátov es ironía. Nose trata deun mero matiz. Dovlátov es un hombre menos resentido con el mundo, además de un consumado maestro en el arte de retratar a las personas como seres ridículos -empezando por él mismo- pero no como seres despreciables, que es lo que le gustaba a Bukowski.

La dificultad de ser ruso, Javier Ozón, La vanguardia (3/5/06)



Altres post sobre Dovlàtov:

Dovlàtov, l'àcrata (Aida Segura). Part 1
Dovlàtov, l'àcrata (Aida Segura). Part 2.
Dovlàtov és Dovlàtov

2 comentaris:

Buk ha dit...

Continuarem, doncs, buscant els llibres del Dovlàtov. La veritat és que ja tinc ganes de llegir alguna cosa seva, però es que costa de trobar quelcom que no siguin catedrals marines, codis ridículs i llibres made in Terrat.

PS: Hi ha resaca post-lliga, o què? jejejeje

Una abraçada, Subal
Buk

Anònim ha dit...

Otra " abrazada", incansable Señor Subal