dimarts, d’octubre 02, 2007

Joan Todó a Girona, dimecres 3 d'Oct.

Benvolguts piròmans. Demà es presenta a Girona un nou cicle de poesia d'Alabatre, la col·lecció de poesia de l'editorial Labreu. Esteu tots convidats. Deixeu encenedors i material inflamable fora de La Llibreteria (C/ Migdia, 55), i escolteu els versos que en Joan Todó us té preparats. Joan Todó prové de la Catalunya Nova, o sigui que parla raro-raro, però s'entén.



RECITAL DE JOAN TODÓ A GIRONA,
LA LLIBRETERIA, C/ MIGDIA 55, DIMECRES A LES 20.00h



Per acabar, cremada popular de dni i revistes Hola! davant de la comissaria més propera.

Estimada Aliada, vindré amb la RENFE; no m'esperis desperta.

*

Qui és Joan Todó?

Jo sóc aquell que va pels pubs de nit
buscant el traç d'un riu que no s'atura;
jo sóc aquell que dorm sobre el brancal
on els xiquets esnifen coca, verges
de tot espill. M'ofeguen els pensaments
en vena, contorbats, primaverals;
el cor en viu.
El món és fosc.
En nàixer,
era un espill qui m'aguantava el mur...

Com una serp, diria jo, el somni
que muda fins i tot la meua pell;
estrall de temps que tot em despulla,
de l'erosió damunt dels cossos purs.

Joan Todó, Los fòssils (al ras), Labreu edicions, 2007