dijous, de juliol 05, 2007

A qui correspongui (o elemental, querido Watson)

Importantíssim article de Vila-Matas a El País. A veure si el trobo sencer i l'enllaço. L'efecte Frankfurt, que es posi les piles!

Convertido en escritor español por arte de birlibirloque o por el arte político de no haber sido invitado a Frankfurt, quiero tratar ciertas cuestiones relacionadas con el idioma que utilizo, cuestiones que creo que también pueden ser de interés de los que escriben en catalán.[...]

[...]En vista de que [mi literatura] no encajaba en esa narrativa nueva española (donde se jaleaba el casticismo y el rechazo de todo experimentalismo), opté por escribir una literatura no nacional española. [...]

Enrique Vila-Matas, Situarse en el mundo, El País, 5 de juliol 2007

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Subal, aquí lo tienes: http://www.almendron.com/tribuna/?p=16247
Es debate tan mal planteado, que hasta Vila Matas escribe artículo mediocre.
Salud

Anònim ha dit...

Moltes gràcies per l'enllaç, amic Ferrer! Ara no puc escriure extensament, però més tard li explicaré per què no considero de cap manera que l'article de V-M sigui mediocre. Té molt a veure amb un llibre que no em cansaré mai de recomanar; La República Mundial de las Letras, de Pascal Casanova.

Anònim ha dit...

No em fa vergonya, amic Subal, demostrar la meva ignorància i preguntar-li, directament, quina és la conclusió evident en tot aquest tema.

És que em sembla que tothom hi troba la seva, d'elemental (jo el primer).

subal ha dit...

Ah, amic perdedor, tens tota la raó; no hi han veritats sinó maneres de pensar les veritats. Ara, amb calma, tractaré d'exposar la meva.