dimarts, de juliol 10, 2007

El preu just

A Alemanya estan sorgint moltes editorials petites, més que mai, i en realitat, el seu èxit depén de la seva capacitat per unir forces i compartir el seu màrquerting i la seva distribució. l'aspecte més original és que estan molt a prop dels autors. o sigui que crec que està tornant a sorgir una nova cultura (...)

Quan vaig acabar els meus estudis universitaris vaig haber d'escriure la meva tesi sobre com calcular el preu i el tiratge dels llibres. El meu professor m'aconsellà que em dirigís a una vintena d'editors alemanys i els preguntés com ho feien. I tots em van explicar la mateixa història sobre Rowohlt, el fundador de Rowohlt Verlag. Es picava el cap amb el llibre, i deia: 20 euros, 2000 exemplars. Així és com es feien els llibres a Alemanya.

Jürgen Boos, Els futurs de la industria editorial, resum i conclusions del simposi, VV.AA, 2005