dimarts, d’octubre 10, 2006

"Los mejores libros de la década"

Ahir Tirant al cap parlava d'una enquesta que va promoure el The New York Times per a escollir la millor obra de ficció publicada als Estats Units en els darrers 25 anys. Bé. També llançava una idea al gèlid aire de la catetosfera per organitzar una cosa similar però en literatura catalana. Queda dit.

A principis d'estiu, naufragant per mars llunyans, vaig observar que en Jorge de Letralia cercava el millor llibre de la dècada publicat en castellà. Clic-clic. Escric el meu candidat i m'ajec a esperar. Avui he rebut els resultats i jo us els ensenyo perquè no tinc res millor a fer.

Con 28 votos:
Los detectives salvajes, Roberto Bolaño (1998)

Con 12 votos:
2666, Roberto Bolaño (2004)

Con 6 votos:
La fiesta del Chivo, Mario Vargas Llosa (2000)
Soldados de Salamina, Javier Cercas (2001)

Con 3 votos:
Delirio, Laura Restrepo (2004)
Historia universal de la destrucción de los libros, Fernando Báez (2004)
La sombra del viento, Carlos Ruiz Zafón (2002)
Tu rostro mañana, Javier Marías (2002, 2004)

Con 2 votos:
Sefarad, Antonio Muñoz Molina (2001)
Travesuras de la niña mala, Mario Vargas Llosa (2006)

Vosaltres ja sabeu quin llibre vaig votar, oi? Si ens hi haguéssim jugat calers, els hagués perdut.

Aquí teniu les ressenyes d'aquests deu llibres.