dijous, d’octubre 26, 2006

Com el Vallès

Poetes del Vallés Oriental, del Vallés Occidental i del Vallés Accidental. Ancians poetes jovenívols i joves poetes crepusculars (jejeje). Ahir bonica i divertida vetllada poètica a l'Orinal. Avui, poc temps per a escriure.

M'acosto a un dels poetes i li demano per favor m'escrigui l'últim dels poemes que ha recitat, per a la Perifa. El poeta es diu Xavier d'Edimburg, un poeta torero i aristocràtic, en la meva distorsionada visió de les coses. I me l'escriu en una llibreta i jo els hi transcric a vostès, a la seva pantalla d'ordenador.

Ehem. Més que un poema és un speech. Que diu així...

"Joan Oliver (Pere Quart) escrivia al segle XX;

.../... Tres turons fan una serra, quatre pins un bosc espès, cinc quarteres massa terra. Com el vallès no hi ha res.

Al segle XXI el poble del Montseny conviu amb pixapins i boletaires, i ara també amb el monstre blau del TGV -al meu pas per llinars del Vallès-. I podem afirmar (d'en Sabé, de Palautordera);

Tres xemeneies fan un polígon, quatre carreteres un cinturó, cinc masies massa pagesos. Com la terra del Vallès no hi havia res!

Prou agressions al territori!"



Xavier d'Edimburg, Horiginal, Orinal (Obrador de Recitacions i Noves Actituds literàries), 25 d'octubre de 2006, Barcelona.

--------------

Els amics de Quark poesia són els meus amics. Allisteu-vos a Amics de Quark poesia tot i escrivint un mail amb el vostre contacte a QUARK.poesia[arroba]uab.es