dimarts, de setembre 20, 2005

Molt preocupat

Avui he rebut un comentari de K. Diu que, en efecte, pertany a una secta d'estudiosos. Estic molt preocupat. Serà un visceral realista?

M'adono que l'article que he preparat per PdV i que clourà la meva brillant redacció Mis vacaciones de verano, Bolanyejo per Caracas, potser resta incomplert. És una llàstima no haver-me llegit abans més coses de Bolaño abans d'escriure res per al respectable públic de la revista, perquè ara veig a 2666 com a part d'un TOT, d'una constel·lació aliena a res que hagi conegut abans. Em va agradar allò que se'm va acudir de que la obra de Bolaño és un seguit d'explosions en cadena, i ho reitero. 2666 potser sigui l'estrella més brillant de la constel·lació Bolaño, però no ho puc assegurar; totes les obres m'enceguen, totes m'enceguen. Estic molt preocupat.

Adverteixo a una amiga que s'ha animat a adquirir un Bolaño de que no ho faci. Perdràs amics, t'aniràs deixant i un dia et veuràs reflectida en un aparador, esparracada, amb un carretó de supermercat ple de deixalles i, això sí, la col·lecció complerta de Roberto Bolaño. Estic molt preocupat.


Per la tarda, em topo amb una agent literària. Té flames malignes que li ballen als ulls. Corro. Fujo. Em preocupa aquesta reacció visceral que em produeixen les agents literàries.

Arribo a casa i descobreixo via JorgeLetralia que adquirir un 2666 a La República Bolivariana de Venezuela costa l'equivalent a l'uniforme escolar de dos chamitos. Això em deixa molt preocupat.