dijous, d’abril 27, 2006

Consideracions [V]


Consideració 1.

I ens miràvem el partit semienterrats en el sofà i jo semblava no entendre res; l'eufòria, tan llunyana, els crits apagats darrera la paret, les detonacions que recorrien els carrers de la ciutat fins arribar a mi... Penso en Messi, lesionat, o en Maxi, ningunejat... en resum...

"En resumen, que me dio por salir cada noche, incluso los domingos, cuando había partido y lo que se esperaba de nosotros, los lesionados, era que estuviéramos allí, en las gradas, convertidos en hinchas de lujo. Pero así uno no se cura de las lesiones y yo prefería pasarme las tardes de los domingos en alguna sala de masaje, con mi whisky y una o dos amigas a cada lado, hablando de cosas más serias. Al principio, por supuesto, nadie se dio cuenta. No era yo el único que estaba lesionado, debiamos de ser unos seis o siete los que estábamos en dique seco, la mala racha parecía cebarse con nuestro club. Pero luego, claro, nunca falta el periodista culiado que te ve salir de una discoteca a las cuatro de la mañana y ahí se acabó el asunto. En Barcelona, que parece tan grande y civilizada, las noticias vuelan. Quiero decir: las noticias futbolísticas."

Bolaño, Roberto, Buba, Putas asesinas


Consideració 2.

L'autor està enfebrat, Subal vol fumar, però l'autor de tabac no li'n dóna. Disculpin els post-escombraria. I l'exabrupte que ara segueix també me'l disculpen, que estic malalt.


Buba Eto'o

"Esa noche, después de celebrar la victoria, hablé con él. Le pregunté por la magia, por el hechizo, por la sangre en el vaso*. Buba me miró y se puso serio. Acerca tu oreja, dijo. Estábamos en una discoteca y apenas nos oíamos. Buba me susurró unas palabras que al principio no entendí. Probablemente yo ya estaba borracho. Luego alejó su boca de mi orjea y me sonrió. Tú pronto podrás marcar goles mejores, dijo. De acuerdo, perfecto, dije yo. "

Bolaño, Roberto, Buba, Putas asesinas.

*Buba és un futbolista africà que fitxa pel Barça i practica vudú i guanyen partits i tal.

3 comentaris:

Buk ha dit...

Hahahaha....Jo també he pensat sempre en l'Eto quan llegeixo el relat del Bolaño. Si algun dia TV3, amb la seva falera per els telefilms de producció própia, decideix portar el relat del Bolaño a la petita pantalla, crec que el paper de Buba no el podria fer altre que no fos l'Eto, si senyor.

Salut (mai millor dit) i cuidi's, amic Subal
Buk

subal ha dit...

El misteri rau, amic buk, que per l'època en que B va escriure això... Buba podria ben bé ser Amunike...

misteri.

Buk ha dit...

Si...per l'época del relat, Amunike ve ràpidament al cap. El que passa, és que el que són molts gols, no va marcar el pobre... Per "l'éxit" que va tenir a can barça, més aviat semblava que se l'haguessin fet a ell, el vudú.