dijous, de març 06, 2014

El dia del Pla B

***
EL PLA B

La gloria nocturna de ser grande no siendo nada.
Fernando Pessoa


No sé, no em veig capaç d'expressar-me per escrit, ara mateix. I seria necessari escriure tot el que va succeir ahir, sí, però ara vull silenci, ara em sento extremament buit per dins. Buidar-se del tot, això hem fet uns quants per major glòria del Pla B. Em sento tan orgullós de tenir els amics que tinc, que han pogut participar o no en el Pla B, que s'apunten a totes i fan que les coses siguin grans i recordades. Orgullós també d'aquells a qui no conec però responen les crides i venen i seuen i escolten tot allò que succeeix a l'escenari amb una atenció que poques vegades havia vist a l'Orinal. No sé. Em sento trist i alegre al mateix temps. Tot va anar tan B, ahir, tant, que per molt que m'hi esforci no podria explicar ni les adrenalines, ni les llàgrimes que jo vaig veure rodolar galtes avall a primera fila... Prou. Prou d'escriure, ja.

Sabeu, ahir l'Anna va gravar tot el Pla B. Miraré de descobrir com es fragmenta un video d'una hora i mitja aproximadament per tal de penjar-ho al youtube, per a que el nostre pla serveixi com a font d'inspiració per a les cel·lules adormides de mil Plans B d'arreu del món.

Encara no me'n sé avenir, de tota la feina que hem fet, i de l'èxit rotund que entre tots hem aconseguit. No mencionaré els noms dels integrants del Pla B. El Pla som tots, i punt. Però sí que vull destacar la feinada de'n Quirky. Aquest home és senzillament increïble. Hi ha una generació de poetes i escriptors i afins que no sabem quantes coses li debem, a en Quirky.

Prou. Estic cansat, buit, esgotat. El Pla B, en imatges i fragments.


L'ESCENA DEL CRIM



L'amo de les tisores, el senyor Quirky.



EL TRIANGLE MÀGIC ON VIU BOLAÑO





Quinina

Núria Martínez Vernis



L'INTERROGANT DEL TRIANGLE, LA CAPELLETA B



Tres individus atònits i interrogatius

LES FOTOS DEL RIGOLA (Gràcies, Rigola! Gràcies Teatre Lliure!)





LA GRAN COARTADA DEL PLA B

Aquest pobre diable no té fotos de la projecció del fantàstic documental de Jaume Pujades!
.

Quinina: La cèl·lula barcelonina del Pla B vol donar una càlida i emotiva benvinguda al Pla B (secció Blanes) i molt especialment a Joan Planells i Carolina López. La vostra presència aquesta nit ens honora, ens motiva i ens il·lumina. Carolina, si aconseguim traslladar-te una desena part del respecte i amistat que et volem transmetre, ens donarem per més que satisfets. Benvinguda a casa teva.


Xavier Sabater:

[...] Bienvenida, oh amada, a los largos años del desempleo y los
motines
Bienvenida al hambre y a los poemas de amor
Bienvenida a los poemas miserables a los poemas parpadeantes
a los poemas extáticos de la intranquilidad
Que todo sea intemperie para nosotros, que no tengamos
ningún tipo de coartada [...]

.


Ana María Chagra: [Els infras]¿Pandilleros, anarquistas o la voz de un México tumultuoso que el oficialismo despreció mientras podía controlarlo? Quizá todo junto. También la reencarnación de aquellos muchachos masacrados durante el sexenio de Gustavo Díaz Ordaz en la plaza de las Tres Culturas (mayo de 1968), subempleados perpetuos, sin paternidad ni ideología reconocidas, en suma, la raza sublevada desde que Emiliano Zapata quería inventar un país durmiendo bajo un árbol.





Yulino Dávila:

Y a veces creo ver una moto negra
Como un burro alejándose por los caminos
De tierra de Zacatecas y Coahuila, en los límites
Del sueño, y sin alcanzar a comprender
Su sentido, su significado último,
Comprendo no obstante su música:
Una alegre canción de despedida.

.

Josep Pedrals: [Carta de B a Mario Santiago] Cuando mejore mi economía apareceré por tu casa una noche cualquiera. Y si no, es igual. El trecho que recorrimos juntos de alguna manera es historia y permanece. Quiero decir: sospecho, intuyo que aún está vivo, en medio de la oscuridad, pero vivo y todavía, quién lo iba a decir, desafiante. Bueno, no nos pongamos estupendos. Estoy escribiendo una novela en donde tú te llamas Ulises Lima. La novela se llama Los detectives salvajes.

Un fuerte abrazo,
R.




Francesc Gelonch: Debo advertir, asimismo, que ahora tengo 29 años y que a los 26 ya era un veterano de la resistencia y de la paciencia, con varias novelas a medio escribir, varios libros de poemas a medio publicar y un par de cortometrajes en super 8 dirigidos y financiados por mí.

Decía, a quien quisiera escucharme, que no esperaba nada, que era una manera de encubrir que lo esperaba casi todo, que a su vez era vivir en el error y el crimen.




A la dreta, David Colmenares: En su corazón, Leprince ha aceptado por fin su condición de mal escritor pero también ha comprendido y aceptado que los buenos escritores necesitan a los malos escritores aunque sólo sea como lectores o como escuderos. Sabe también que, al salvar (o al ayudar) a algunos buenos escritores se ha ganado a pulso el derecho a emborronar cuartillas y a equivocarse.

A l'esquerra, Jordi Carrión: Espero que nadie me tome a mal mis anteriores palabras. Era broma. Lo escribí, lo dije, sin querer. A estas alturas de mi vida ya no quiero más enemigos gratuitos. Estoy aquí porque quiero enseñaros a ser hombres. No es verdad. Era broma. En realidad me muero de envidia cuando os veo. No sólo a vosotros sino a todos los jóvenes escritores latinoamericanos. Tenéis futuro, os lo puedo asegurar. Pero no es verdad. Era broma. Ese futuro es tan gris como la dictadura castrista, como la dictadura de Stroessner, com la dictadura de Pinochet, como los inumerables gobiernos corruptos que han sucedido uno detrás de otro en nuestra tierra. Espero que nadie se le ocurra desafiarme a pelear. No puedo hacerlo por prescripción médica. De hecho, cuando acabe esta conferencia pienso encerrarme en mi habitación a ver películas pornográficas.




Laia Martínez López: Allí un emigrante murciano, un charnego llamado Pijoaparte, uno de cuyos oficios es robar motos, se enamora de una rica y joven barcelonesa, que además es guapísima, llamada Teresa. Los padres de Teresa tienen una casa en Blanes, en donde veranea con la familia. La novela se llama Últimas tardes con Teresa [...] Ahí está Blanes. No un Blanes real, sino el espíritu de Blanes o uno de los espíritus de Blanes, el paraíso inalcanzable del charnego Pijoaparte y el paraíso alcanzado por el sudaca Bolaño.



Martí Sales: [...] un terremoto de gran magnitud que haría desaparecer el pueblo entero en medio de una ola de polvo, y cuando pensaba lo que acabo de decir ocultaba la cabeza entre las manos y me ponía a llorar, y mientras soñaba (o imaginaba) que era de noche, y que yo salía de mi casa y me iba a la playa, y en la playa encontraba al viejo tendido sobre la arena, y en el cielo, junto a otras estrellas, pero más cerca de la Tierra que las otras estrellas, brillaba un sol negro, un enorme sol negro y silencioso[...]

Andreu Subirats:

El bosc no té paraules
No sap dir bon dia,
bona nit.
Ens accepta.
En el seu enigma,
som un altre enigma.
[...]

[poema inèdit de B en català]




Marc Romera: Nuestro buen artesano escribe. Está ensimismado en aquello que va plasmando bien o mal en el papel. Su mujer, sin que él lo sepa, lo observa. Efectivamente, es él quien escribe. Pero si su mujer tuviera rayos X se daría cuenta de que no asiste a a un ejercicio de creación literaria sino más bien a una sesión de hipnotismo. En el interior de un hombre que está sentado escribiendo no hay nada. Nada que sea él, quiero decir. Cuánto mejor haría ese hombre dedicándose a la lectura. La lectura es placer y alegría de estar vivo o tristeza de estar vivo y sobre todo es conocimiento y preguntas. La escritura, en cambio, suele ser vacío.



Juan Antonio Montiel: Toda vida, le dijo esa noche Epifanio a Lalo Cura, por más feliz que sea, acaba siempre en dolor y sufrimiento. Depende, dijo Lalo Cura. ¿Depende de qué, buey? De muchas cosas, dijo Lalo Cura. Si te pegan un balazo en la nuca, por ejemplo, y el pinche asesino se acerca sin que lo escuches, te vas al otro mundo sin dolor y sin sufrimiento. Pinche escuincle, dijo Epifanio. ¿A ti te han pegado muchos tiros en la nuca?



Félix Pons:P. ¿Qué le despierta la palabra "póstumo"?
RB. Suena a nombre de gladiador romano. Un gladiador invicto. O al menos eso quiere creer el pobre Póstumo para darse valor.

P. ¿Confiesa que ha vivido?
RB. Sigo vivo, sigo leyendo, sigo escribiendo y viendo películas, y como dijo Arturo Prat a los suicidas de La Esmeralda, mientras yo viva, esta bandera no se arriará.




Núria Martínez Vernis:
[...]


Tú no te mires

en el espejo de la muerte.

Mírate en un espejo real,

en el espejo de tu baño.

Ese eres tú, el que brilla

y mira el Mediterráneo.

Fantástico.

Sin miedo.

Sin miedo.



EL PLA B (AUTÈNTIC)
Mentre un servidor sopava amb els components del Pla B (secció Blanes), un grup autònom radical que es proclama a si mateix Pla B-Autèntic va perpetrar una serie d'atacs-homenatge, tot cridant que els del Pla B "normal" són una merda reformista, quintacolumnistes i subtileses d'aquest estil. És obvi que el Pla B és un i només un, l'autèntic, el que dóna sempre la cara. Els membres del Pla B-autèntic són una colla de bohemis de pa sucat amb oli. Jo vaig anar a cridar-los-hi l'atenció, benvolgut alcalde, jo no he fet res. Em van dir, tu de qui ets, del Front Infrarrealista Popular, o del Front Popular Visceral-realista? Els vaig enviar automàticament a la merda, i aleshores em van treure amb extrema violència la samarreta i amb una actitud desafiant van pintar el rostre de B sobre la peça de roba que més m'estimo, amb spray, que no marxa ni a la de tres. Manda huevos, oi? Els radicals repetien compulsivament un slogan municipal prou conegut: Fem-ho B, fem-ho B. Senyor alcalde, jo no els conec absolutament de res. Però oi que són meravellosos?








7 comentaris:

quirky ha dit...

1-uuuuuuuuuuh! tiu, quin reportatge!
2-eufòria i depre post-part oi?
3- així que aquests son els que van afanar el retrat-trepa i en van fer un ús incívic en una acció entre Banski i Grifoll?
4- que B els beneeixi!

salut

subal ha dit...

1- buenu, es fa el que es pot.
2- sí
3- sí, i només ells, o no he fet res.
4- que B els beneixi, senyor Q.

Francesc Puigcarbó ha dit...

avisa'm quan pengis els vídeos. ho afegire amn els altres a 2666. ja veig que vareu penjar simbólicament el llib re de rafael Dieste als estenedors, es un dels trossos més bónics de la novel·la.

Salut

Migpartit ha dit...

Benvolgut Subolaño,

Comence ja a fragmentar per a tots aquells que no poguérem gaudir (distància obliga) de la materialització sencera i santera. Migabraçada des de l'infra-país.

j. podrit ha dit...

Molt ben mesurat, profund però sense apalagar, diversitat i diversió... El felicito i ens felicito!

Per cert, tinc una paret a casa que té enveja.

parisenc ha dit...

I després del Bolaño Salavaje el Bolaño seductor... 2666, afrodisíac per novayorqueses en flor...
http://www.llibrevell.cat/wp/2008/06/27/com-lligar-gracies-als-llibres/

subal ha dit...

Amics, què amables són els vostres comentaris. Moltes gràcies!

Doncs senyor parisenc, tal i com està el dólar podríem fer un B Plan a NYC. Portem el 2666 en versió original, i aquest punt d'exotisme ens farà guanyar uns punts decissius.